søndag den 25. september 2011

Efterskoler

I dag var jeg ude og se på efterskoler (efterskolernes dag). Jeg så på to; Brøndby idrætsefterskole og Tølløse privat- og efterskole. Der var ikke rigtig nogle af dem der lige var perfekte til mig. Jeg har valgt at jeg vil gå på en efterskole med linjen dans. Brøndby idrætsefterskole havde lidt for meget fitness inde over dansen, og der var ikke lige den stemning jeg søgte efter. Tølløse privat- og efterskole havde en vidunderlig stemning, men den var kristen. Der var godt nok næsten ingen kristne der gik der, men hver dag blev der læst nogle kristne ord op, og der blev sagt bordbøn før middagen. Og som skrevet, er jeg SLET ikke kristen. Så jeg må søge videre. Den 11 Januar er der igen efterskolernes dag, og der skal jeg se på to efterskole i Jylland. De virker rigtig fede. Heldigvis har jeg massere tid, da jeg kun går i ottende nu, og skal gå på efterskole i tiende.
Da jeg skulle beslutte hvad jeg ville efter folkeskolen var jeg meget i tvivl om jeg ville være udvekslingsstudent eller efterskoleelev. I sommerferien var jeg rigtig sikker på at jeg ville være udvekslingsstudent, men da jeg, her i September var på lejrskole, blev jeg HELT sikker på at jeg ville på efterskole. Vi blev opdelt i nogle hytter hvor vi skulle bo sammen i fem dage. Det at bo sammen 24/7 er en helt unik følelse. Selvom jeg godt kendte de piger jeg kom sammen med, kendte jeg dem slet ikke nær så godt som da jeg var kommet hjem fra lejrskolen (kun den ene som jeg går i klasse med). Og jeg opfattede at, hvis jeg blev udvekslingsstudent, ville jeg bare bo hos en ny familie, mens jeg på en efterskole ville bo sammen med jævnaldrende ligesom på lejrskolen. Så jeg valgte altså efterskolen ;-)

KH Linnea :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar